Στα πλαϊνά των ελαστικών υπάρχουν συνδυασμοί από γράμματα και αριθμούς. Εμείς στην Attom Fit θα σας εξηγήσουμε τι αντιπροσωπεύουν, σε τι χρησιμέυουν και τι μας υποδεικνύουν.
1. Διαστάσεις ελαστικού.
Width (milimeters): Tο πλάτος του ελαστικού σε χιλιοστά (mm)Aspect Ratio (height/width): To προφίλ του ελαστικού. Προκύπτει από το λόγο του ύψους του πλαϊνού προς το πλάτος του πέλματος και όλο επί 100. Δηλαδή, το προφίλ 55 υποδηλώνει προφίλ ίσο με το 55% του πέλματος.
Rim Diameter(inches): Η διάμετρος της ζάντας (ριμς) σε ίντσες.
2. Radial Construction: Ελαστικό τύπου Radial
3. Load index: 94= δείκτης φορτίου
4. Speed Rating: H= δείκτης ταχύτητας
5. Κωδικοί κατασκευαστή.
DOT (Dept Of Transportation): Υπουργείο Μεταφορών ΗΠΑ (*αφορά ελαστικά εκτός Ευρώπης)Manufacturer: Κωδικός κατασκευαστή
Plant where produced: Κωδικός εργοστασιακής μονάδας παραγωγής
Week Of Production: Εβδομάδα παραγωγής
Year Of Production: Χρονιά παραγωγής. Ο κωδικός παράδειγμα 52ΧΧΧ10 σημαίνει ότι το ελαστικό παράχθηκε την 52η εβδομάδα του 2010.
ΔΕΙΚΤΕΣ ΦΟΡΤΙΟΥ ΚΑΙ ΚΩΔΙΚΟΙ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ
Ο Δείκτης Φορτίου (Δ.Φ.) του ελαστικού προσδιορίζει το βάρος που μπορεί να κουβαλήσει κάθε όχημα. Είναι σημαντικό να ελεγχθεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές που θέτει ο κατασκευαστής. Σε περιπτώσεις που τοποθετήσετε λανθασμένα ελαστικά στο όχημά σας, η ασφάλεια δεν σας καλύπτει.Ο παρακάτω πίνακας δείχνει τις αντιστοιχίες.
Ο Δείκτης Ταχύτητας (Δ.Τ.) πληροφορεί για τη μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ένα ελαστικό κουβαλώντας το μέγιστο φορτίο του (βλέπε Δείκτη Φορτίου).
Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε τις αντιστοιχίες.
ΔΟΜΗ ΕΛΑΣΤΙΚΟΥ
- Τα ελαστικά αποτελούνται από το σκελετό, τη ζώνη, τα πλευρικά τοιχώματα και το πέλμα. Ο σκελετός, τα γνωστά λινά (7), είναι κατασκευασμένος από ίνες χάλυβα ή συνθετικών υλικών (1, 2) που καταλήγουν στην στεφάνη (3). Στα σύγχρονα ελαστικά οι ίνες είναι τοποθετημένες κάθετα στη φορά κύλισης και αυτός ο τύπος ελαστικού ονομάζεται ακτινικός ή radial. Η ζώνη είναι και αυτή κατασκευασμένη από ίνες χάλυβα ή συνθετικά υλικά σε στρώματα (1, 2) αλλά είναι τοποθετημένα υπό γωνία σε σχέση με την κύληση των ελαστικών. Σκοπός της είναι να συγκρατεί το σκελετό και να περιορίζει την παραμόρφωσή του.
- Ο σκελετός και η ζώνη περιβάλλονται από μείγματα καουτσούκ και συνθετικό πυρίτιο προκειμένου τα πλαϊνά (6) και το πέλμα (5) να πάρουν την εξωτερική μορφή του ελαστικού. Τα πλαϊνά είναι αυτά που δέχονται τα εγκάρσια φορτία και σκοπός τους είναι να κρατάνε το πέλμα σε επαφή με το οδόστρωμα. Το πέλμα είναι ίσως το πιο σημαντικό μέρος του ελαστικού καθώς είναι αυτό που έρχεται σε επαφή με το έδαφος ενώ η επιφάνεια του δεν είναι λεία αλλά φέρει αυλακώσεις οι οποίες διώχνουν το νερό στο βρεγμένο οδόστρωμα και να εξασφαλίζεται η απαιτούμενη πρόσφυση.
- Ο τύπος της γόμας (5) χαρακτηρίζει σε μεγάλο βαθμό τις ιδιότητες του πέλματος και συνολικά του ελαστικού. Η μαλακή γόμα προσφέρει καλύτερη οδική συμπεριφορά αλλά έχει μικρότερη διάρκεια ζωής και μικρότερη αντοχή στις καταπονήσεις και την σκληρή χρήση. Τα σύγχρονα ελαστικά δεν διαθέτουν σαμπρέλα (tubeless) και είναι πιο ασφαλή διότι στην περίπτωση τρυπήματος χάνουν προοδευτικά τον αέρα χωρίς να κλατάρουν απότομα. Η τελευταία λέξη της τεχνολογίας στα ελαστικά έχει να κάνει με τον τύπο run-flat.
- Αέρας: Eίναι το στοιχείο που περιέχει ο θάλαμος των ελαστικών και απορροφά τους κραδασμούς. Έχει καθιερωθεί διότι απλά δεν κοστίζει.
- Άζωτο: Σε σχέση με τον αέρα δεν διογκώνεται όταν αυξηθεί η θερμοκρασία στο εσωτερικό του ελαστικού και συνεπώς δεν επηρεάζεται η πίεση. Διατίθεται στα βουλκανιζατέρ και χρησιμοποιείται σε αγωνιστικά.
- Πυρίτιο: Αναμιγνύεται με το καουτσούκ και βελτιώνει τις ιδιότητες του όταν το ελαστικό βρίσκεται σε κρύα φάση. Επίσης, μειώνει σε μεγάλο βαθμό τις εσωτερικές τριβές.
0 comments:
Post a Comment