Το νέο V40 Cross Country είναι η πρόταση της Volvo για ένα κόμπακτ οικογενειακό που θα έχει όχι μόνο premium στιλ και πολυτέλεια, αλλά και αντισυμβατικό, περιπετειώδη κι εκδρομικό χαρακτήρα.
Το Volvo V40 Cross Country είναι σοβαρό και πολύ μοντέρνο αυτοκίνητο συνάμα, πηγαίνοντας την ομολογουμένως πολύ πετυχημένη σχεδίαση του V40 ένα βήμα παραπέρα. Η βασική γραμμή έμεινε ανέγγιχτη, όμως είναι σε μια πιο άγρια και περιπετειώδη εκτέλεση. Το μεγαλύτερο ύψος είναι η σημαντικότερη αλλαγή στις αναλογίες της. Έχει φτάσει τα 1,46 m, με το μήκος στα 4,37 m και το πλάτος στα 1,78 m.
Σε σχέση με το συμβατικό V40, οι αισθητικές αλλαγές έχουν να κάνουν με τα πλαστικά προστατευτικά που περιβάλλουν το αμάξωμα, τις ράγες οροφής, τους νέους προφυλακτήρες και τις διαφορετικές ζάντες. Η ουσία πάντως είναι η ανάρτηση που έχει ψηλώσει 2,2 πόντους, έτσι ώστε το Cross Country να μπορεί να «περπατήσει» λίγο πιο άνετα σε ένα βατό χωματόδρομο.
Καλύτερο από τον μπαμπά του
Από τα πρώτα κιόλας μέτρα που οδηγείς το Cross Country, καθίσταται σαφές ότι η ανάρτησή του ταιριάζει καλύτερα στα ελληνικά δεδομένα από εκείνη του συμβατικού V40, αφού έχει μεγαλύτερη διαδρομή και απορροφά καλύτερα τις λακκούβες. Μόνο σε πολύ κοφτές ανωμαλίες θα δυσανασχετήσει με δυνατό χτύπημα, αλλά χωρίς ιδιαίτερα έντονο κραδασμό. Η κλίση στις στροφές δεν είναι αμελητέα, αλλά ούτε και προβληματίζει το κράτημα, με αποτέλεσμα να ρίχνεις στο V40 με φόρα στη στροφή κι εκείνο να ανταποκρίνεται απρόσμενα καλά. Πολύ δύσκολα θα έρθει σε δύσκολη θέση και θα χάσει την τροχιά που έχεις ορίσει με το ελαφρύ τιμόνι του, το οποίο σου λέει μόνο τα απολύτως απαραίτητα για το τι κάνουν οι εμπρός τροχοί.
Όσον αφορά τις επιδόσεις, το βάρος του Volvo Cross Country D2 παίζει καθοριστικό ρόλο στη μετριότητά τους. Χρειάζεται 11,8 sec για τα 0-100 km/h, ενώ για τις ρεπρίζ 80-110 km/h με 4η και 5η χρειάζεται 7,3” και 9” αντίστοιχα. Καλύτερο αποδεικνύεται στο φρενάρισμα, τόσο σε απόσταση ακινητοποίησης όσο και σε σταθερότητα: 100-0 km/h σε 38,1 m.
Εκτός φακέλου λειτουργίας του Volvo Cross Country D2 είναι και η οδήγηση εκτός δρόμου, μια παραδοξότητα θα πείτε για το όνομά του. Οτιδήποτε πέραν ενός βατού χωματόδρομου είναι έξω από αυτό που μπορεί να κάνει χωρίς να δυσκολεύεται. Για την ιστορία, αξίζει απλώς να αναφέρουμε ότι μακρύς εμπρός πρόβολος βρίσκει εύκολα κάτω και η απόσταση της κοιλιάς από το έδαφος είναι μόλις 14,5 πόντοι -2,2 cm περισσότερα από του στάνταρV40.
Επόπτης
Στην καμπίνα του V40 Cross Country η σημαντικότερη αλλαγή σε σχέση με το συμβατικό V40 έχει να κάνει με τη θέση οδήγησης που έχει ψηλώσει κατά τέσσερις πόντους. Έτσι βλέπεις λίγο πιο εποπτικά το δρόμο, χωρίς βέβαια αυτό να βελτιώνει ουσιαστικά τη μέτρια ορατότητα του V40. Το πρόβλημα εξάλλου είναι το μικρό πίσω παρμπρίζ. Από την άλλη όμως, στο Volvo Cross Country κάθεσαι σε ένα άνετο κάθισμα, απολαμβάνοντας την πολυτέλεια και την καλή έως πολύ καλή ποιότητα. Η μίνιμαλ αισθητική παραμένει το κύριο σχεδιαστικό στοιχείο την καμπίνα του Volvo Cross Country D2, όμως η εργονομία δεν είναι στα καλύτερά της: Τα χειριστήρια είναι συγκεντρωμένα στην κεντρική κονσόλα και κάνουν πολλές διαφορετικές λειτουργίες μέσα στα μενού.
Με δεδομένο το μήκος των 4,37 περιμένεις από το V40 Cross Country να είναι σημαντικά ευρύχωρο. Ωστόσο η πραγματικότητα διαφωνεί. Η χωροταξική εκμετάλλευση ειδικά στο πίσω κάθισμα είναι μέτρια, με μικρό εσωτερικό ύψος, συνεπεία τη κλίσης της οροφής. Τα ίδια και χειρότερα στο πορτμπαγκάζ, του οποίου η χωρητικότητα των 335 lt είναι μια μετριότατη τιμή. Εκεί που το V40 τα πάει καλά είναι οι θήκες για μικροπράγματα.
Η θεωρία της σχετικότητας
Αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας δεν τα αγοράζεις με μπούσουλα την τετράγωνη λογική. Τα αγοράζεις συμβιβασμένος με την ιδέα ότι θα ξοδευτείς λίγο παραπάνω, γι’ αυτό και η τσιμπημένη τιμή τους είναι κάτι αναμενόμενο. Η βασική τιμή του V40 Cross Country D2 για την έκδοση Optimum ξεκινά από τα €24.650. Υπάρχουν ακόμα τρεις εκδόσεις, με την κορυφαία Summum να φτάνει στα €30.340, χωρίς την απόσυρση.
Αν και στον εξοπλισμό άνεσης δεν υπάρχουν σπουδαία πράγματα για μνεία παρότι πληρέστατος, δεν συμβαίνει το ίδιο και με τον εξοπλισμό ασφάλειας. Τόσο το βασικό όσο και τον έξτρα. Το V40 δεν έχει τυχαία αποσπάσει την κορυφαία βαθμολογία μέχρι στιγμής στο crash test του EuroNCAP. Εκτός από τους κλασικούς έξι αερόσακους και το ESP, έχει επιπλέον αερόσακο για τα γόνατα του οδηγού, αλλά και για πεζούς, ενώ ενδιαφέρον έχει και το γνωστό πια πακέτο υποστήριξης οδηγού που είναι ο φύλακας άγγελος του ίδιου και των επιβατών.
Εκεί που το Volvo σημειώνει ένα καλό χτύπημα είναι στο κόστος χρήσης. Με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και κατανάλωση που, σε καθημερινές συνθήκες, μπορεί να πέσει κοντά στα 6 lt/100 km, η συμβίωση μαζί του είναι φιλική προς την τσέπη σου.
Κέρδη και ζημίες
Αυτό που καθορίζει τη θετική εισήγηση για την αγορά ενός «ειδικού» αυτοκινήτου όπως το Volvo V40 Cross Country είναι οι συμβιβασμοί που θα κληθείς να κάνεις. Από τη μια πρόκειται για ένα εξαιρετικά πολιτισμένο και ιδανικό από αυτή την άποψη αυτοκίνητο, από την άλλη όμως δεν έχει τους χώρους που θα κάνει τον οικογενειάρχη να το αγαπήσει. Οπότε θα λέγαμε ότι το αυτοκίνητο ψάχνει για ζευγάρια, άντε και με ένα παιδί, που τους αρέσει το περιπετειώδες look αυτού του Volvo, αλλά δεν θα έχουν καμία απαίτηση off roading και αναζητούν ένα στιλάτο premium αυτοκίνητο με χαμηλό κόστος χρήσης.
Τι λέει το DRIVE
Στιλάτο, οικονομικό και πολιστισμένο στο δρόμο, δεν επαρκεί όμως ούτε για μια τετραμελή οικογένεια ούτε τα βγάζει πέρα με άσχημους χωματόδρομους.
Τιμή από 24.650
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 115 PS/3.600 rpm, 27,5 kgm/1.750-2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,8”
0-400 m 18,2”
0-1.000 m 33,4”
50-80 km/h (3η) 4,6”
80-110 km/h (4η) 7,3”
110-140 km/h (5η) 12,0”
110-140 km/h (6η) 14,8”
100-0 km/h 38,1 m
Τελική ταχύτητα 185 km/h
Κατανάλωση 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 gr/km
Διαστάσεις 4.370 x 1.783 x 1.470 mm
Βάρος 1.480 kg
Μετρήσεις Drive
0 comments:
Post a Comment